Günümüzde tanıtım yazısı denildiğinde, akla ilk gelen; web sitelerinin backlink almak amacıyla farklı site ya da sitelerde yayınlatmak için oluşturduğu metinler akla gelmektedir. Ancak tanıtım yazısı elbette ki sadece web ortamında değil, broşür gibi basılı materyallerde ya da seslendirilerek farklı ortamlarda da kullanılabilir. Bu nedenle özgün olarak, ilgi çekici şekilde hazırlanacak tanıtım yazıları pek çok farklı mecrada reklam yapmak için kullanılabilir. Biz bu makalede, internette reklam yapmak, backlink sağlamak için yazılan tanıtım yazılarını göz önüne alacağız.
Tanıtım yazılarının en az (minimum) 250 -300 kelime olması pek çok kaynakta kabul görmektedir. Ancak, gerçekçi olmak gerekirse; tanıtım amaçlı hazırlanan metinler için her duruma uygun sayılabilecek ideal kelime sayısı ya da aralığı belirtmek mümkün değildir.
Günümüz insanının sabırsızlığını, uzun metinler okumak konusundaki isteksizliğini düşünerek fazla uzun tanıtım yazısı hazırlamaktan da kaçınılması gerektiğini söyleyebiliriz.
Aslında bu konuda en çok üzerinde durulması gereken şey kelime sayısı değil metnin iyi hazırlanmasıdır. İyi bir metin; rahatça okunabilmeli, imla kurallarına uygun yazılmalı, barındırması gereken tüm bilgileri en kısa ve öz cümlelerle okuyana aktarabilmelidir. Tanıtım yazısı hazırlandıktan sonra (mümkünse yazan kişi dışındaki biri tarafından da ) mutlaka bir kaç kez okunmalı varsa yazım hataları ve anlatım bozuklukları düzeltilmeli, gereksiz kelime ya da cümleler çıkarılmalı, eksik kalan bir konu varsa eklenmelidir.
Yukarıda bahsetmiş olduğumuz noktalara dikkat ederek hazırlayacağınız 300 kelimelik bir tanıtım yazısı metni internet ortamında kullanmak için yeterli olacaktır.