Yüksek kazanç sağlayan reklam yerleşimi nasıl olmalı? ( Web siteleri için )

Web sitesinden gelir etmek, yüksek miktarlarda kazanç sağlamak pek çok kişinin hayali. Ancak bu öyle pek de kolay bir iş değil…

İster adsense kullanın ister başka bir tıklama bazlı reklam sistemi olsun, reklam yerleşiminiz kötü ise yüksek kazanç sağlamanız, sitenizin potansiyelini iyi değerlendirmeniz zordur.

Bu yazıda web sitesinden maksimum kazanç sağlamak için kaliteli içerik üretilip yayınlanması gerektiğine değinip detaya girmeyeceğim. Web sitenizin belirli bir konusu varsa, çok dağılmazsanız daha isabetli reklamların sitenizde görüntülenmesi ile iyi bir kazanç sağlamanız daha olasıdır.

Hangi konumdaki bannerlar daha çok tıklanır?

Genellikle içerik bölümünde yayınlanan reklamlar diğer alanlarda yayınlanan bannerlardan daha fazla dikkat çeker ve tıklanır. Bu açıdan yazı başlığı ile metin içerik arasına ve metin içeriğin sonuna birer reklam yerleştirmek mantıklıdır.

Hangi banner ölçülerini kullanmalı?

Özellikle banner ne kadar büyük ise tıklanma ihtimali de artmaktadır. Bu açıdan 300×250 yerine 336×280 ve 468×60 yerine 728×90 piksel ölçülerinde banner tercih etmek daha iyi sonuçlar vermektedir. Sayılanlar daha popüler olmakla birlikte sidebar kısmında 120×600 yerine 160×600 ya da 300×600 banner kullanmak kazanç maksimizasyonu sağlamak için faydalı olabilir.

Google Adsense kullanıyorsanız Reklam yerleşimi politikaları ‘nı mutlaka dikkatle okuyun. Ayrıca yine Adsense yardım blogunda Reklam yerleşimi için en iyi uygulamalar sayfasında bulunan optimizasyon önerileri size yol gösterebilir.

Bir yanıt yazın