“Bizimde bir internet sitemiz olsun” düşüncesiyle web sitesi yaptırılan dönem oldukça geride kaldı. Söz konusu dönemde bir çok firma 3-5 sayfalık statik sitelerle internet alemine adım attı. Ancak herkesin malumu, hızla gelişen ve değişen internet; teknolojinin ilerlemesi, mobil cihaz kullanımının hızla artması ve kullanıcı istekleri/eğilimleri ile şekillenmeye devam ediyor. Bu süreç muhtemelen hiç bitmeyecek.
Genellikle 2000-2010 yılları arasında hazırlanmış pek çok web sitesi bugün webde neredeyse bulunamaz durumda, yani görünür değil. Sadece html ile hazırlanmış, zor yüklenen flash animasyonlar içeren, farklı ekran boyutlarına uyum sağlayamayan, içeriği güncellenemeyen, meta etiketleri anahtar kelimelerle doldurulmuş durumdaki bu eski siteler günde hasbelkader arama sonuçlarında denk gelen bir kaç ziyaretçiden fazlasını genellikle alamaz.
Neredeyse her firmanın web sitesinin aynı zamanda sosyal medya sitelerinde sayfalarının, firma rehberlerinde kayıtlarının, kurumsal bloglarının olduğu günümüzde bunca kalabalığın arasından sıyrılabilmek yani internette görünür olmak her zamankinden daha önemli. Çünkü firma siteniz ne denli ziyaretçi alırsa bunun size daha çok satış, daha çok iş olarak yansıması mümkün.